Wednesday, August 19, 2009

Ting Tong Ting Tong

Assalammualaaikum

hai semua (malu-malu)... first of all selamat datanglah ke blogku yang comey ini (dan insya ALLAH akan menjadi bertmabah comey) ehehe

sebenarnya lama dah kawan-kawan suruh buat blog, tapi hurm... aku xpandai menulis sebenarnya. aku membebel expertlah ekeke. (^_^)

most of my freinds semua ada blog. aku selalu jadi tukang baca sajork. adalah 3 4 ketul blog yang memang aku akan baca setiap updatesnya. (^_^)

tapi sejak aku menyibukkan diir di facebook, aku terkenallah dengan seorg neyh.

aku baca blog dia. mmg best! ayat biasa (mudah difahami utk aku yang slow ini ekekeke ) sempoi. and funny. (aku rasa dia mmg adik beradik mr bean, apa je dia tulis bt aku rs nak gelak T.T)

as i said earlier, aku xpandai menulis. nak meraban pown xtaw nak cerita apa. most masa aku ahbiskan dengan anak2, kerja sklh yang xpernah hbs T.T , berforum, ekekeke and layan novel.

tapi kawan baik aku ckp aku punya blog so sukahati akulah nak tulis apakan... ekekeke.

and lagi satu, aku adalah queen of typo [-_-'] real typo...so please be patient and bear with me people. ngeee (^_^)

and kalau aku punya blog xbest tlg2lah ajr aku T.T ekekeke.

aku mmg sgt sengallah

nak tulis mukadimah secoit neyh pown aku minta tlg capik and org2 lain. huhuhuhu.

untuk permulaan

aku nukilkan puisi neyh sebagai mukadimah blog cekodokku ini....(^_^)

Cinta itu duniaku
Lalu aku menulis tentangnya
Tentang kemabukan rasa
Tentang keindahan rupa
Tentang kerinduan yang tiba
Tentang liku-liku di jalanannya
Tentang rasa hati yang bergelora
Tentang jiwa yang meronta
Di duniaku aku tidak menulis
Tentang kehancuran bahana perang
Atau tentang penyerahan dan penaklukan
Tetapi aku menulis
Tentang kesetiaan dan keluhuran
Atau tentang ketabahan dan pengabdian
Siapakah akan mengerti ?
Siapakah akan sudi menatapi ?
Akankah ada yang memahami ?
Tentang erti perjalanan hidup ini...
Aku dan duniaku

3 comments:

  1. Ape blog budak yg kelakar tu. Bagitau lah link dia, nak baca gak

    Ni abg bac punya tapi sungguh lama x update http://bacteria82.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. mmg tadi plan nak tulis nama dia dan direct link ke blog dia...tapi xreti. wakakaka

    ReplyDelete